Home/Market news/Universem behaalt de Google Tag Manager certificering Universem behaalt de Google Tag Manager certificering Na de vele projecten die het gerealiseerd heeft in Web Analytics & Customer Intelligence, alsook een selectie- en accreditatieprocedure doorlopen te hebben die Google gedurende enkele maanden uitvoerde, behaalt Universem de certificering "Google Tag Manager Certified Partner". 2016-02-16Comment Universem is het allereerste Belgische onafhankelijke consultancybedrijf dat deze certificering behaalt. Buiten de geloofwaardigheid die een dergelijke certificering met zich meebrengt, is het ook een teken dat het team de meest geavanceerde functionaliteiten op vlak van Web & Customer Analytics beheerst. Google Tag Manager is, kort samengevat, een tool voor tag management waarmee men de implementatie van tools voor de analyse en het meten van het gedrag van de internauten kan vereenvoudigen en verbeteren. Hierdoor kan onrechtstreeks de return on investment en de rendabiliteit van vele digitale platformen (websites, mobiele apps, ...) verbeterd worden. "Het gaat om het begeleiden van onze klanten via consultancy diensten, gaande van de audit voor de installatie van data management platformen tot aan de grondige exploitatie ervan. Het doel daarbij is om hieruit een relevant inzicht te distilleren dat dan een reële impact zal hebben op de rendabiliteit", zo legt Sébastien François, medeoprichter van Universem , ons uit. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address