Home/Social networking/Facebook lanceert Facebook Sports Stadium om wedstrijden in real time te volgen Facebook lanceert Facebook Sports Stadium om wedstrijden in real time te volgen Facebook heeft de lancering aangekondigd van een nieuwe dienst die Facebook Sports Stadium heet en die in real time het volgen van de wedstrijd zal combineren met door de fans geposte boodschappen, statistieken en commentaren van experts. Een dienst waarmee het weer wat bezoekers wil afsnoepen van Twitter. 2016-01-25Comment "Met 650 miljoen sportfans is Facebook het grootste stadium ter wereld", zo verklaarde het sociale netwerk. Facebook, dat in september naar eigen zeggen 1,01 miljard dagelijks actieve bezoekers had, zal nu woensdag de resultaten onthullen van het vierde trimester. Deze nieuwe dienst lijkt bedoeld te zijn om terrein af te snoepen van Twitter, vermits de microblogging site al lang de favoriete tool was van sportliefhebbers om wedstrijden te volgen. Facebook Sports Stadium covert momenteel enkel American Football wedstrijden - de Super Bowl heeft op 7 februari plaats - maar het bedrijf belooft dat het in de toekomst ook aan andere sporten zal denken zoals basketbal en voetbal. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address