Home/Innovation/LG stelt zijn slimme producten voor op CES 2016 LG stelt zijn slimme producten voor op CES 2016 High end producten waaronder een 4K HDR OLED tv, een LG-wasmachine van de nieuwe generatie, een slimme koelkast… Een kort overzicht van de nieuwigheden. 2016-01-06Comment De LG SIGNATURE OLED tv, die bekroond werd met de `2016 Best of Innovation` award, heeft een gans nieuw ontwerp met een ultradun OLED scherm (2,57mm). Om dit minimalistisch concept te bereiken hebben de ontwerpers de luidsprekers geïntegreerd in de voet. De tv is voorzien van het label Ultra HD Premium, toegekend door de UHD Alliance. Dat betekent dat hij beantwoordt aan de strengste criteria op vlak van kwaliteit: HDR, helderheid, kleurenpalet, zwartniveaus en geluidskwaliteit. Functies zoals Pixel Dimming, een 10-bit paneel, de kracht van 10-bit verwerking, ColorPrime Pro en webOS 3.0 werden verenigd in dit nieuwe vlaggenschip van het merk. Een slimme koelkastDe LG SIGNATURE koelkast is voorzien van de Knock-On functie die de deur met een simpele aanraking transparant maakt - erg praktisch, wanneer men een oude camembert-kaas in de koelkast heeft liggen die een "sympathieke" geur verspreidt in de keuken telkens men de deur van de koelkast opent. De gebruiker kan voortaan weten wat de koelkast bevat zonder de deur te moeten openen, wat ook een besparing op het stroomverbruik betekent. De binnenzijde van het toestel is gemaakt op basis van roestvrij staal wat de producten nog langer vers houdt. Volledig nieuw is de functie Auto Door: de deur gaat automatisch open wanneer iemand de koelkast nadert met de handen vol. Dat lijkt eerder een gimmick, maar het zijn toch duidelijk merkbare evoluties. "Bij het creëren van de Signature producten was het onze filosofie om het principe ervan en de fundamentele innovaties tijdens het hele concept te blijven behouden, zodat zij de gebruiker echt ten goede komen", zo verklaarde Brian Na, Executive Vice President & Global Marketing Officer bij LG. "Het LG Signature gamma belichaamt alle goede eigenschappen die wij koesteren. Wij hopen dat deze filosofie de gebruikers zal overtuigen die excellentie nastreven in hun producten". High end modellen dus, die verkocht zullen worden aan prijzen die menigeen zouden kunnen verkoelen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address