Virale online actie voor Antwerps volwassenenonderwijs

Een vent zit zijn verleidende zelf te wezen tijdens een date in een café. De vrouwelijke helft van het gezelschap kijkt constant op de klok. Als de man avances maakt, kleeft ze een sticker met de woorden ‘ik kom later’ op zijn gezicht.

post-image-3

Een prostituee zit achter haar raam haar waren aan te prijzen aan een voorbijganger. De man twijfelt en kijkt op zijn klok. Hij stapt verder na een sticker met de woorden ‘ik kom later’ op het venster te hebben gekwakt.

Misschien heb je de filmpjes al gezien en als je je ergens in het Antwerpse bevindt en de site van HUMO of Hln.be hebt bezocht, heb je wellicht de ondersteunende online campagne opgemerkt (de actie werkt op basis van geotargeting).

De opdrachtgever is het BIRM, het Antwerpse Centrum voor Volwassenenonderwijs. Het concept draait rond de bewuste filmpjes die op de gelegenheidssite ikkomlater.be zijn gepost. 

Naast een online luik is er ook een guerillacampagne en een affichagecampagne.

De actie is vooral gerealiseerd door docenten en oud-leerlingen waaronder docent Communicatie Jorn de Weger, Sophie Meert (ex-Beweb, nu bij These Days, en deeltijds docente), ontwikkelaar Bert Beckers en copy Bart Pyl.

www.ikkomlater.be

Back to top button
Close
Close