Internationale Accountemps studie: Generatie Y zoekt werk via internet

Hoe rekruteer je werkzoekenden van de fameuze Generatie Y, zeg maar al wie na 1980 werd geboren? Via internet natuurlijk. Dat is toch de conclusie van een internationaal onderzoek van Accountemps.

post-image-3

Accountemps, een afdeling van Robert Half International, vroeg aan bedrijven wat de meest gebruikte methoden zijn om kandidaten van de Generatie Y (ook bekend als de Millenniumgeneratie) te rekruteren.

De eerste twee plaatsen worden daarbij ingenomen door digitale dragers: bedrijfswebsites  en online vacaturebanken.

31 % van de Belgische bevraagden antwoordde dat de eigen website hét belangrijkste aanwervinginstrument is om de generatie Y te bereiken. 30 % zei hetzelfde over online vacaturebanken.

Het lijstje met meest gebruikte methoden in ons land:

  1. Meer informatie over de functies op de website van het bedrijf: 31 %
  2. Online vacaturebanken: 30 %
  3. Advertenties in kranten/tijdschriften: 24 %
  4. Mond aan mond informatie: 19 %
  5. Jobbeurzen: 9 %
  6. Werving- en selectiekantoren: 7 %
  7. VDAB: 2 %
  8. Via werving  in universiteiten: 1 %
  9. Door de juiste school te benaderen: 1 %

Meer cijfers in het Word-document op deze link:
http://www.accountemps.be/GfxUser/pr/ACT_BED/doc_593771291.doc

Back to top button
Close
Close