Home/Videos Interviews/InSites analyseert het Skynet blogpubliek InSites analyseert het Skynet blogpubliek Skynet heeft ter gelegenheid van zijn 100.000ste blog een onderzoek laten verrichten door InSites Consulting naar zijn blogcommunity, de gebruikers van het Skynet blogplatform. 2006-08-28Comment Van die om en bij 100.000 blogs beschouwt Skynet een derde als ‘actief’. Dat wil zeggen dat de blog minstens één keer werd geüpdatet in de afgelopen drie maanden. InSites ondervroeg volgens de inleiding tot het rapport, dat je integraal vindt op deze link, deze actieve bloggers en knoopte er een aantal algemene conclusies aan vast. Bovendien vergeleek het de antwoorden met gelijkaardige data uit de BIM en de Amerikaanse cijfers van Pew. Skynet bloggers (de actieven dus) blijken vooral te bloggen over persoonlijke toestanden: het leven van alledag, de hobby, de familie, reizen etc… De serieuzere thema’s, zoals politiek, zijn minder populair op de Skynet blogs. Dat ligt voor de hand. Men mag verwachten dat reclameondersteunde gratis blogplatformen, zoals de Skynet blogs er één is, meer aantrekkingskracht uitoefenen op de ‘private blogger’ dan op de ‘professionele’ blogger. Ook foto’s zijn ‘geliefd bij de actieve Skynet blogger: 87 % smukt zijn blog op met grafisch materiaal. Het profiel van de actieve Skynet blogger leunt verder min of meer aan bij dat van de gemiddelde blogger met een duidelijk overwicht voor de mannen (60 %). Volgens de studie van InSites zijn er wel wat verschillen tussen de gemiddelde actieve Skynet blogger en de gemiddelde Belgische blogger die aantonen dat de Skynet bloggers een iets koopkrachtiger/meer ervaren publiek vormen. Alle cijfers en gegevens op deze link: http://ms.skynet.be/skyworld/pdf/Skynet_Blogs.pdf Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address