De Belgische startup Mobilosoft neemt zijn Franse concurrent E-wego over

Het internet, de dood van de klassieke winkel? Niet noodzakelijk. Met zijn `web-to-store` ervaring helpt Mobilosoft de bedrijven om bezoekers van het internet naar hun fysieke verkooppunten te lokken. In minder dan 5 jaar tijd is deze startup uit Brussel uitgegroeid tot een van de referenties op dat vlak. En zijn ambities gaan nog veel verder: Mobilosoft heeft zopas zijn Franse collega E-wego overgenomen.

post-image-3

Het `web-to-store` is vandaag de absoluut noodzakelijke basis geworden voor de marketingstrategie van elk merk dat met verkooppunten werkt (winkels, restaurants, centra, enz.). De bedoeling van deze strategie: de ketens helpen de gebruikers naar hun winkels te lokken op het meest opportune moment - wanneerzij iets opzoeken op hun computer, smartphone of tablet.

"Tot voor kort concentreerden de digitale verantwoordelijken van de ketens zich op de e-commerce. Maar ze beginnen zich er nu stilaan van bewust te worden dat zij een zeer veelbelovende markt links hebben laten liggen: die van de internauten die op het internet informatie inwinnen vooraleer zich naar een verkooppunt te begeven. Welnu, het zakencijfer dat zij genereren is veel groter dan dat van de pure e-commerce. Het is onze rol om hen te helpen de strategie uit te werken waarmee zij deze tot nu onontgonnen markt kunnen bereiken", zo legt Georges-Alexandre Hanin uit, CEO en oprichter van Mobilosoft.

Georges-Alexandre Hanin, een jonge handelsingenieur uit het Brusselse, heeft Mobilosoft opgericht in 2010. In vijf jaar tijd is zijn startup uitgegroeid tot de koploper op de Belgische markt voor het genereren van meetbaar web-to-store verkeer.

En nu heeft Mobilosoft het Parijse E-wego overgenomen, waarmee het aantal klanten verdubbeld wordt. Door zijn concurrent uit Parijs te integreren telt het bedrijf uit Brussel nog meer grote accounts zoals Ikea, Carrefour, Proximus, Mobistar, Carrefour, Spar, Lidl, Tom&Co, Quick, Panos, Auto5, Multipharma, Medi-market, JBC, Di, Lola&Lisa, Léon de Bruxelles, Jeff de Bruges, Courtepaille, ...

"E-wego, dat in 2009 opgericht werd, is de Franse specialist in Presence Management (lokale multicasts van verkooppunten). De overname door Mobilosoft (de Belgische koploper in de Web-to-Store) en de versmelting van onze technologieën en onze knowhow stelt ons in staat om een antwoord te bieden aan de steeds groter wordende vraag van onze klanten naar web-to-store, en om het meest volledige aanbod te bieden op de Franse markt " legt Stéphane Aubert uit, Manager-oprichter van E-wego.

E-wego was voor een startup als Mobilosoft bijzonder interessant, omdat het de enige dienstverlener is die partner is van de grootste media (nationaal en internationaal) voor lokale zoekopdrachten.

Back to top button
Close
Close