Hebben de Europeanen grip op de dingen (#gotagrip) of zijn ze de grip aan het verliezen (#getagrip)?

Dunlop heeft een Europese campagne gelanceerd op de sociale netwerken en nodigt het publiek uit om opmerkelijke #gotagrip en #getagrip momenten te delen en zo eraan te herinneren hoe belangrijk de `grip` is.

post-image-3

De winter staat voor de deur en vele Europeanen maken zich op voor het slechte weer. Toch zijn er velen die geen winterbanden op hun voertuig monteren. Via de Europese campagne #gotagrip / #getagrip op de sociale netwerken wil Dunlop hen op een originele manier herinneren aan het belang van de `grip` op de weg.

"Wij beleven elke dag nieuwe uitdagingen die vaak een engagement vereisen, veerkracht, het verzetten van onze grenzen. Soms behouden wij de controle. Soms verliezen we hem", glimlacht Andrea Tomovici Nolf, Brand Manager Dunlop voor de EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika). Met deze campagne moedigt Dunlop het publiek aan om inspirerende momenten te delen waarbij zij de controle over de situatie behielden, of andere, grappigere, waarbij er eerder iets fout lijkt te gaan. De boodschap: er is niets mis met het maken van fouten, als men er maar lessen voor de toekomst uit trekt.

Om het publiek op het goede spoor te zetten, zal Dunlop op zijn Facebook pagina voorbeelden van grip publiceren, of situaties waarbij een betere controle het verschil had kunnen maken bij live evenementen. "Met een beetje inspiratie en een knipoog willen wij eraan herinneren hoe belangrijk het is om de controle over de situatie te behouden", legt Andrea Tomovici Nolf uit, verantwoordelijke voor het merk Dunlop voor de EMEA. De campagne wordt uitgerold in vijf landen: België, Frankrijk, Duitsland, en Nederland. Zij duurt tot 29 november.

Om aan de wedstrijd deel te nemen kunnen de internauten hun foto delen, voorzien van de hashtag #getagrip of #gotagrip, op de speciale site van de campagne:gotagrip.dunlop.eu. Alle deelnamen zullen op de site van de campagne gepubliceerd worden, en de mees inspirerende zullen beloond worden met geschenken.

Op vlak van real time marketing houdt een team voortdurend de sociale netwerken en het nieuws in het oog, om interessante onderwerpen te vinden die als basis kunnen dienen om leuke content te ontwikkelen. De plaatselijke teams werken samen met copywriters en designers, die dit alles in real time fabriceren voor een onmiddellijke interactie. Nu valt het nog te bezien of de resultaten zullen beantwoorden aan de middelen die de adverteerder ingezet heeft.

Back to top button
Close
Close