Home/Videos Interviews/Forrester over Enterprise Marketing Management Forrester over Enterprise Marketing Management Enterprise Marketing Management software (EMM) fabrikant Unica heeft een onderzoek laten verrichten door Forrester Research naar het belang dat merkgeoriënteerde marketeers hechten aan dergelijke oplossingen en hoe ze er de toekomst van zien. 2006-08-18Comment EMM is zoals de naam al aanduidt een systeem om de verschillende aspecten van marketing te automatiseren en te beheren, met een klemtoon op de verbetering van de verschillende processen en het optimaliseren van de resultaten en dus de Return On Marketing Investement ofte ROMI. Zeg maar min of meer de ERP van de marketeer. Wie goed opgelet heeft, las dat efficiëntie en ROMI in het hele verhaal centraal staan. En vermits net dat twee cruciale behoeften zijn van de moderne marketeer (waar gaan mijn centen heen en hoe bereik ik er meer mee) kunnen de resultaten van het onderzoek zich laten raden: er is een duidelijke toekomst voor al wie zich met het automatiseren en optimaliseren van de marketingtaken bezig houdt. De belangrijkste conclusies uit het persbericht waarmee internationaal marktleider Unica de studie, “The Role of Enterprise Software in Brand Marketing”, aankondigt (studie die werd verricht bij overwegend grote tot hele grote bedrijven): - De grootste uitdagingen van de marketeers zijn: het meten van de impact van reclame en merk, een beter beheer van de marketingactiviteit en meer transparantie bieden in diezelfde activiteiten- De marketeers moeten niet echt veel hebben van technologie, ze noemen het vaak zelfs een “noodzakelijk kwaad”. Dus liever niet maar…het is noodzakelijk. En dus zegt een groot deel van de respondenten van plan te zijn technologie (EMM dus) in te zetten om aan al die uitdagingen te beantwoorden. Sterker nog: 78 % van de traditioneel niet erg technologie-geile marketeers, die de studie invulden, beweert dat ‘technologie vitaal is voor hun succes’.- Het ziet er naar uit dat voor EMM de klassieke discussie of het IT departement of de opdrachtgever, in casu de marketingafdeling, voor het budget instaat, niet geldt. Forrester vond dat tweederden van de bevraagden, marketeers, hun eigen EMM budgetten hebben. Fijn om te horen. Meer over de studie op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address