Jupiter: de impact van consumer-created content

JupiterResearch publiceert een viertal nieuwe onderzoeken die de impact van consumer-created of user-generated content op diverse aspecten van de online business nagaan.

post-image-3

Met de cijfers van Jupiter zijn we meestal nogal voorzichtig - vanwege soms wat te rooskleurig - maar de vier rapporten hebben het vooral over strategische gevolgen voor heel specifieke segmenten en dat is altijd interessant.

JupiterResearch, dat in het persbericht over de rapporten een beetje overbodig laat weten dat het heeft ‘vastgesteld dat consumer-created content belangrijke gevolgen heeft’, bekeek meer bepaald:

- het retail marketing segment en meer bepaald de vraag over hoe je je verkoop verbetert door consumer-created content (blijkbaar gebruikt 77 % van de online shoppers reviews van andere gebruikers in het aankoopproces)
- het belang van consumer-created content voor het reissegment en het uitbouwen van travel comunities
- online support forums
- en een rapport over ‘het beheer van online word of mouth’

Meer info op http://www.jupiterresearch.com/bin/item.pl/press:press_release/2006/id=06.08.15-CCC.html

Wie dat wil, kan ook een podcast over consumer-created content downloaden via deze link: http://podcasts.jupiterresearch.com/

Back to top button
Close
Close