Home/Campaigns/Universal McCann bekijkt reclamevoorkeuren van de intensieve surfer Universal McCann bekijkt reclamevoorkeuren van de intensieve surfer De Amerikaanse VNU-uitgave AdWeek kon een studie inkijken van Universal McCann over de reclamevoorkeuren van de ‘zware’ internetgebruikers. 2006-08-15Comment Het rapport, dat ergens deze week zou gepubliceerd worden, leert dat intensieve surfers duidelijk weten wat ze wel en niet ‘aanvaarden’ op het vlak van online reclame. Universal definieert zware surfers als mensen die in de ‘vorige zeven dagen’ minstens 11 keer de elektronische snelweg gebruikten, in de VS naar verluidt ongeveer 100 miljoen surfers. We vatten enkele van de bevindingen van Universal McCann, zoals opgesomd in AdWeek, voor u samen: het gros van de intensieve surfers ziet vaak gebruikte formaten als sponsoring, banners en Google-advertenties zitten en heeft er geen probleem mee de vorige uitspraak hangt af van het medium: op webpagina’s mag het wel maar in pakweg e-mail zien de bevraagden die formaten dan weer vaker liever niet. Of met andere woorden: je kunt het ene reclameformaat zomaar niet van het ene interactieve medium naar het andere transfereren intrusieve formaten zoals pop-ups, die de surfervaring bemoeilijken, zien de bevraagden niet zitten ervaren surfers hebben vaak iets tegen blogs die worden opgezet om een product te promoten of waar de commerciële boodschappen al te transparant zijn slechts 13 % van de intensieve surfers beluisteren podcasts Voor ons zijn de twee belangrijkste conclusies evenwel deze: surfers blijken verrassend vaak verschillende media tegelijkertijd te consumeren en naast het surfen ook pakweg TV te kijken of radio te luisteren en allerbelangrijkst: voor Universal McCann moeten marketeers beter pogen hun communicatie af te stemmen op de specificiteit van elk online medium en het online kanaal op zich. Formaten, beeldtaal en zo meer moeten dus beter aangepast zijn. Meer info op deze link en binnenkort allicht ook op de webstek van Universal McCann. http://www.adweek.com/aw/national/article_display.jsp?vnu_content_id=1002985944 Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address