Home/Campaigns/Online reclame in Nederland Online reclame in Nederland IAB Nederland postte gisteren de meeste recente analyses van de online reclamebestedingen bij onze noorderburen op zijn webstek. 2006-08-15Comment De cijfers hebben betrekking op het tweede kwartaal van dit jaar. In dat tweede kwartaal stegen de bestedingen inzake display advertenties (banners, skyscrapers en andere ‘grafische’ formaten) tot 33,9 miljoen euro. Dat is een toename met 40 % op jaarbasis. Volgens IAB Nederland groeide de zoekmotorreclame dan weer met meer dan 100 %. IAB weet dat de omzetten van Google en Overture (Yahoo Search) in het tweede kwartaal “zeker goed zijn voor ruim 36 miljoen euro”. Het IAB verwacht voor Nederland een mijlpaal: tegen eind dit jaar zouden de gecombineerde omzetten van display ads en zoekmotorreclame samen de kaap van de 250 miljoen euro ronden. Het IAB baseert zich hiervoor op de cijfers van het tweede kwartaal (waar beide categorieën samen dus goed zijn voor meer dan 70 miljoen euro) en de vaststelling dat het beste (lees het derde en vierde kwartaal) nog moet komen. Meer details over de verschillende formaten en de sectoren die het meest aan het WWW spenderen in deze PDF: http://www.iab.nl/formats_pdf/pb060814.pdf Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address