Home/Campaigns/Ford koopt reclameruimte op 400 blogs Ford koopt reclameruimte op 400 blogs De auto-industrie staat voor dramatische veranderingen. In een wereld met drastisch slinkende olievoorraden en even snel schommelende prijzen, een wereld van duidelijke klimaatwijzigingen en dito milieuproblemen, kan de sector niet anders dan zichzelf heruitvinden, zeker nu de Aziaten duidelijk de kaart van ‘groen’ (hoewel we er zeker van zijn dat men nog veel verder zou kunnen gaan moest men dat echt willen) hebben getrokken. 2006-08-14Comment Wie een beetje de vinger aan de internationale trendpols houdt, kan niet anders dan vaststellen dat steeds meer thought leaders de beweging naar groen maken en vurige pleidooien houden voor hybride wagens als Toyota’s Prius. Temidden van deze veranderende realiteit en zijn andere besognes, heeft Ford er voor gekozen om zijn imago en filosofie drastisch bij te sturen en in een dialoog te stappen met een jonger en op papier milieubewuster publiek. De jongere van vandaag is immers degene die morgen in deze wereld overeind moet zien te blijven. Het resultaat is een vrij recent gelanceerde online conversatie die Ford opzette onder de naam ‘Ford Bold Moves’, een site en blog waar ondermeer een wekelijkse videodocumentaire te bekijken is “die je een kijk binnen Ford geeft op het moment van één van de grootste ‘corporate turnarounds’ uit de geschiedenis”, zoals Ford het vrij vertaald zelf omschrijft op de webstek. Wie ‘corporate turnaround’ zegt, zegt blijkbaar ook een beetje blogosfeer en dialoog met opiniemakers, die sommige bloggers duidelijk zijn. Kijk naar het bekende voorbeeld van Microsoft dat met behulp van mensen als Robert Scoble het tekstboekvoorbeeld is geworden van hoe een corporate blog de perceptie van een bedrijf kan bijsturen als dat bedrijf aan verandering onderhavig is. Kijk trouwens ook naar wat Bob Lutz van General Motors doet met zijn Fast Lane blog, ook al zo een testboek-voorbeeld van corporate blogging. Het is ook Ford duidelijk menens: Micro Persuasion schrijft dat het via het Blogads netwerk advertentieruimte heft gekocht op een 400-tal blogs om de dialoog op gang te trekken. Zowaar een ‘bold move’ in een tijdperk waarin velen zich nog afvragen of ze wel hun merk zouden durven blootstellen aan een blogdialoog. http://www.fordboldmoves.com Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address