Instagram offert zijn vierkanten formaat op om adverteerders te lokken

Instagram liet weten dat het voortaan verschillende formaten van foto`s en video`s accepteert, en niet alleen maar het vierkanten formaat dat tot nu toe zo typisch was. Deze innovatie moet nieuwe adverteerders lokken en een aantal van zijn 300 miljoen gebruikers ervan weerhouden om te kiezen voor concurrerende diensten als Snapchat.

post-image-3

Het gaat om de eerste grote verandering aan de service voor het delen van foto`s sinds zijn overname door Facebook voor een miljard dollar in 2012.  
Een foto op vijf die gebruikers willen delen via Instagram, is niet in vierkant formaat, legt het bedrijf uit op zijn blog. 

Met het vierkanten formaat `worden vrienden uitgesloten uit het kader, heeft het onderwerp van uw video een erg smal voorkomen en kan je de Golden Gate Bridge niet trekken van de ene tot de andere kant," voegt het bedrijf toe.

De online service en de Instagram-apps voor Android en iOS, de exploitatiesystemen voor mobile die respectievelijk door Google en Apple werden ontwikkeld, accepteren voortaan dus de formaten landscape en portrait. 

Om deze nieuwe formaten te promoen, heeft Disney exclusieve foto`s gepubliceerd van "Star Wars, The Force Awakens," in landscapeformaat. 

Instagram zou dit jaar bijna 600 miljoen dollar (534 miljoen euro) reclameinkomsten moeten binnenhalen en 2,8 milljard in 2017, volgens de schatting van het gespecialiseerd studiebureau eMarketer.
Ter vergelijking: vorig jaar realiseerde Facebook een omzet van meer dan 12 miljard dollar.

(met Reuters)

 

Back to top button
Close
Close