Internet voor Iedereen bij McCann

Eerder deze week kwam het Internet voor Iedereen project nog eens in het nieuws. Ondanks de tegenwerpingen uit de computervakhandel blijkt het project toch resultaten te boeken. Er zouden nu al om en bij de 11.000 pakketten (met notebooks of desktop computers, software, ondersteuning, een eID-kaartlezer en een basisinternetaansluiting) verkocht zijn. Niet dat de computers zo waanzinnig goedkoop zijn maar er is een fiscaal voordel en vooral de communicatie zou geholpen hebben. Die communicatie krijgt nu een extra luik met de aantrekking van een reclamebureau voor een TV-campagne.

post-image-3

Dat bureau is  McCann-Erickson, dat een televisiespot mag produceren rond het project voor de rekening van de Federale Overheidsdienst Informatie- en Communicatietechnologie (Fedict), de initiatiefnemers van Internet voor Iedereen.

De Tv-spots lopen van 15 september tot 15 december 2006. Goede timing natuurlijk want in oktober gaan de studenten terug naar de univ/hogeschool en Q4 is traditioneel het shoppingseizoen bij uitstek. Benieuwd waar de teller van het project zal blijven steken na afloop van de campagne.

En voor wie zich afvraagt waarom Tv en niet het WWW? We veronderstellen dat de redenering was: we moeten een brede doelgroep bereiken die tot nog toe van de digitale snelweg verstoken bleef. En die vindt je waarschijnlijk wel iets minder op het net…

Back to top button
Close
Close