Amerikaanse adverteerders eisen gecontroleerde metrics

Soms vragen mensen wel eens waarom Digimedia niet in de CIM-rankings is opgenomen. Het antwoord: omdat het er nog niet is van gekomen. Maar ook wel een beetje omdat we als B2B community meer focussen op relevante return en lead generation dan op de heilige impressie-koe waar naar ons aanvoelen adverteerders soms te eenzijdig op focussen, eerder dan op de vraag wie de doelgroep is.

post-image-3

We hebben natuurlijk voor bannercampagnes ook onze regie met haar meetsystemen. Toch is het nog slechts een kwestie van maanden voor we ook in het CIM-netwerk stappen, adverteerders willen het nu eenmaal.

Ook in de VS voelen de online uitgevers de druk om met door een derde partij gecontroleerde metrics te komen. Adweek schrijft dat een aantal topadverteerders, namen als Pepsi, HP, Ford en Colgate-Palmolive, zeggen dat ze websites alleen nog zullen betalen als hun rapporteringen over het aantal impressies worden gecontroleerd door een derde partij, bedrijven als  PricewaterhouseCoopers of Ernst & Young.
 
Tegen 2008 willen ze dat enkel uitgevers, waarvan een derde partij zegt dat hun meetsystemen betrouwbaar en efficiënt zijn, nog mogen meespelen in de strijd om hun advertentiebudgetten.

http://www.adweek.com/aw/iq_interactive/article_display.jsp?vnu_content_id=1002984621

Back to top button
Close
Close