Home/Campaigns/PowaTag verovert de Deense straten in samenwerking met AFA JCDecaux PowaTag verovert de Deense straten in samenwerking met AFA JCDecaux Dit partnerschap zal de merken de mogelijkheid bieden om duizenden virtuele verkooppunten te creëren, dankzij het mobiele commerce-platform PowaTag. 2015-08-18Comment De Denen maken zich op om dit jaar een heuse revolutie te beleven in de wereld van detailhandel, nu de koploper in mobiele handel, Powa Technologies, ervoor gekozen heeft om samen te werken met AFA JCDecaux, filiaal van de wereldwijde koploper in stadsreclame JCDecaux. De gebruikers zullen de mogelijkheid hebben om hun favoriete producten onmiddellijk aan te schaffen via hun smartphone, en dat 24/24u. Ze moeten enkel de visuele codes flitsen die te zien zijn op duizenden aanplakborden, schuilhokjes en stadsmeublilair vervaardigd door AFA JCDecaux. PowaTag heeft interactie met een brede waaier toestellen, zodat de gebruikers met gewoon twee klikken een aankoop kunnen doen en andere transacties kunnen uitvoeren. Dit verandert fundamenteel de verhouding die de gebruikers hebben met hun merken, doordat er een volledig nieuw verkoopkanaal ontstaat. Dit bericht volgt op de aankondiging van een partnerschap dat Powa afgesloten heeft met Dankse Bank, de grootste bank van het land, om alle functionaliteiten van PowaTag te combineren met die van MobilePay, de gratis bank-app die door meer dan twee miljoen Denen gebruikt wordt. Deze app is marktleider in de Scandinavische landen, met meer dan 12 miljard Deense kronen aan transacties sinds zijn lancering. Denemarken opent zo de weg voor contactloze betaling en zal het eerste Scandinavische land zijn om, met AFA JCDecaux aan zijn zijde, ervaring op te doen met deze revolutionaire oplossing - en talrijke andere landen zouden in de nabije toekomst moeten volgen. JCDecaux opereert in meer dan 60 landen. Het is het grootste bedrijf in stedelijke reclame in Denemarken, en het is werkzaam in 28 van de grootste gemeenten van het land, evenals in vijf luchthavens. Casper Caudius Gregersen, Commercieel Directeur van AFA JCDecaux, verklaart: "Het is onze bedoeling om onze partners kwalitatieve oplossingen voor stedelijke publiciteit aan te bieden en een vernieuwende aanpak in ons aanbod te verwerken. Deze eigenschap heeft ons tot een bedrijf met internationale faam gemaakt". "PowaTag is de ideale oplossing om onze reclame revolutionair te wijzigen, om ze van een simpel medium dat de aandacht van de gebruiker wil trekken, om te vormen tot een middel om onmiddellijk tot de aankoop over te gaan. Dankzij het akkoord tussen PowaTag en MobilePay zullen onze klanten een publiek kunnen bereiken van meer dan twee miljoen gebruikers. Met 58% van de Denen die hun smartphone gebruiken om te shopppen, en 42% die een product binnen een maand kopen na een stedelijke reclame gezien te hebben, is dit het ideale moment om dit partnerschap af te sluiten dat een echte toegevoegde waarde brengt voor de gebruiker". Tegenwoordig beschikt meer dan 85% van de Denen over een smartphone, en de e-commerce bloeit in het land, met verkopen ten bedrage van 54,5 miljard Deense kronen in 2014, wat een stijging betekent met 31% tegenover het jaar 2012. Denemarken is momenteel bezig wetten in te voeren die het cash betalen moeten afschaffen, en 33% van de Deense e-commerce geschiedt reeds vanop een smartphone of tablet. Dan Wagner, oprichter en CEO van Powa Technologies, verklaart: "De publiciteitsplatformen die door AFA JCDecaux gecreëerd worden maken integraal deel uit van ons dagelijks leven, wat hen tot ideale tools maakt om de aandacht van de gebruikers te trekken. PowaTag zal de merken toelaten om een simpel verlangen om te zetten naar een instant aankoopactie, door de belangstelling van de gebruiker te wekken". "Het leven van de gebruikers draait meer en meer rond de nieuwe technologieën, en de Scandinavische landen tonen dit meer dan welke regio ter wereld aan. De penetratiegraad van de smartphones en de wijziging van de wetgeving om over te schakelen op een maatschappij die het gebruik van cash geld wil afschaffen, maken van deze regio het ideale gebied om aan te tonen wat PowaTag vermag". AFA JCDecaux vertegenwoordigt een marktaandeel van 48% in het land en het aanbod van PowaTag zal in 20 sleutelsteden beschikbaar zijn, waaronder Aarhus, Aalborg, Odense en Vijle. Het wereldwijd bekende platform PowaTag omvat tal van technologieën, waaronder Bluetooth beacons, audio tags, visuele codes, geïntegreerde links naar de sociale netwerken. Meer dan 1.200 internationale merken hebben er al voor gekozen om met PowaTag samen te werken, waarmee gebruikers in slechts enkele seconden een product kunnen kopen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address