E-mail marketing: uitschrijven via de `spam` knop

Bijna alle webmailplatformen laten toe om met één druk op een knop inkomende mail te identificeren als ‘spam’. Nu steeds meer consumenten over een ingebouwde spamfilter voor hun desktop mailplatform (zoals Outlook) beschikken, is mail als spam bestempelen voor iedereen een fluitje van een cent geworden.

post-image-3

Volgens een studie van het Amerikaanse e-mailbedrijf Return Path gebruiken nogal wat e-mailende medemensen die ‘spam’knop blijkbaar ook om zich uit te schrijven van mails die ze wel degelijk hadden gevraagd en die dus geen eigenlijke spam zijn. Volgens Return Path doet zelfs 37 % van de bevraagde surfers dat wel eens.

Voor het bedrijf een extra argument om hard te werken aan de mails die u naar uw klanten verstuurt zodat die zo relevant mogelijk zijn en de verleiding van de bestemmeling om ze via de ‘spam’-knop te wissen zo klein mogelijk wordt.

http://www.returnpath.biz/resources/archives/2006/08/the_spam_reflex_1.php

Back to top button
Close
Close