Home/Campaigns/Amerikaans agency verstevigt Europese aanwezigheid Amerikaans agency verstevigt Europese aanwezigheid Avenue A/Razorfish, het interactief bureau uit de stal van aQuantive (ook ondermeer bekend van Atlas), ziet blijkbaar heil in internationale acquisities voor het verder verstevigen van zijn marktpositie. Ook Europa zit daarbij in het vizier van het agency. 2006-08-07Comment De laatste, pas aangekondigde, acquisitie van Avenue A/Razorfish, is daarbij die van het Duitse agentschap Neue Digitale, dat 44 werknemers telt en ondermeer werkt voor Adidas, Daimler-Chrysler en Coca-Cola. De aQauntive dochter legt 5,6 miljoen USD op tafel voor het in Frankfurt gevestigde bedrijf. Onlangs ging Avenue A/Razorfish ook al shoppen in het VK, waar het DNA kocht, en in Australië, waar het Amnesia opslokte. Al die agentschappen blijven hun eigen identiteit en management behouden en werken dus als volwaardige dochters. Duitsland en het VK zijn uiteraard twee belangrijke Europese markten, afwachten of de aQuantive dochter zijn oog ook laten vallen op iets kleinere Europese markten zoals de Nederlandse en misschien wel de Belgische. http://www.avenuea-razorfish.com/pressreleases/pr_20060803_NeueDigitale.htm Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address