Home/Campaigns/Belgen ontdekken affiliate marketing Belgen ontdekken affiliate marketing Wetenschappelijk staven kunnen we het niet maar aan het aantal nieuwe initiatieven op het vlak van deze vorm van marketing te oordelen is het duidelijk: de Belgische adverteerders vallen meer en meer voor affiliate marketing. 2006-08-03Comment Zeg maar: het voeren van campagnes die verspreid worden via een affiliate netwerk van online uitgevers en meestal performantiegebaseerd zijn. Uiteraard doen heel wat adverteerders aan de meest bekende vorm van affiliate marketing: tekstadvertenties plaatsen via Google. De opening van een kantoor van Google in Brussel eerder dit jaar zal dat aantal ongetwijfeld nog vergroten. Maar ook de ‘echte’ affiliate marketing zit in de lift. Het netwerk, dat vandaag bij ons het meest aandacht geniet, Tradedoubler, kondigt de ene nieuwe partner en campagne aan na de andere. Recent is daar nog zoekertjessite Spotter.be bijgekomen, dat een tijdelijke campagne voert waarbij uitgevers die de Spotter banners draaien, een bedrag per ‘Qualified visitor’ ontvangen. Ook bestaande adverteerders voeren het tempo op. Zo kondigde Tradedoubler acties rond ‘last minute bookings’ aan met zijn adverteerder Sunparks. Ook nieuw: de naar verluidt meer dan 13.000 website eigenaars die aangesloten zijn bij het Tradedoubler netwerk kunnen dankzij een samenwerking met InSites Consulting, gratis een profiel laten opstellen van hun websitebezoekers. http://www.tradedoubler.com Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address