Home/Campaigns/Lead generation technieken bij technologiebedrijven Lead generation technieken bij technologiebedrijven Technologiebedrijven maken bijna als vanzelfsprekend meer dan ondernemingen uit andere sectoren gebruik van digitale marketingtechnieken. Zo zie je in de VS bijvoorbeeld heel wat ICT-bedrijven webcasts verzorgen voor lead generation doeleinden. In onze contreien is het op dat vlak nog wat povertjes. 2006-08-02Comment Ook blogs en podcasts staan hoog op het lijstje van de meest gebruikte technieken om sales leads te genereren in het technologiesegment. In een recent onderzoek van Marketingsherpa.com staan ze respectievelijk vierde en vijfde gerangschikt. Opmerkelijk is dat vooral ASP’s, softwarebedrijven en leveranciers van technologiediensten de impact van hun bedrijfsblog relatief hoog inschatten (iets meer dan 30 % van de bevraagden). Bij de hardwarebedrijven is dat met 19 %van de deelnemers heel wat minder. Van de softwarebedrijven bestempelt 35 % de impact van zijn bedrijfsblog als ‘erg efficiënt’. Waarom dat bij de andere deelnemers – die dus in de meerderheid zijn – niet het geval is, weten we niet. Heeft het te maken met de impact van het bloggen zelf of met het feit dat de bedrijfsblog van die deelnemers niet aan de verwachtingen van het doelpubliek voldoet? De top drie van de meest efficiënte lead generation tools bestaat uit gratis testversies van programma’s, webcasts (vreemd dus dat dit bij ons zo goed als niet gebruikt wordt) en goede oude white papers… Bron: Micro Persuasion Samenvatting van de studie (en bestelgegevens) in de PDF op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address