Zwitserse Sandpiper AG investeert 2 miljoen euro in Belgische start-up PlayPass

Strategische investering versterkt positie van Sandpiper in de sector van digitale betalingen. PlayPass zet na investering vol in op internationale groei.

post-image-3

PlayPass, is de Antwerpse start-up die met zijn innovatieve softwaretoepassingen cashloze betaalplatformen en toegangscontrole aanbiedt aan festivals wereldwijd. Het Zwitserse bedrijf Sandpiper Digital Payments AG, zal de komende 2 jaar onder bepaalde voorwaarden een bedrag van 2 miljoen euro investeren en zodoende haar strategisch belang in PlayPass opdrijven. Hiermee versterkt Sandpiper de internationale groei van PlayPass.

Dr. Cornelius Boersch, oprichter van Sandpiper: “PlayPass past naadloos in de groep om onze internationale strategie te ondersteunen. De festival- en evenementenmarkt is een van de belangrijkste groeimarkten voor Sandpiper en we zijn ervan overtuigd dat de combinatie van de technologie van PlayPass met ons netwerk een perfecte basis is om PlayPass internationaal te laten groeien.

PlayPass heeft in België vooral naam gemaakt als bedrijf achter de slimme RFID polsbandjes op Rock Werchter, maar heeft sindsdien haar aanbod sterk uitgebreid met innovatieve oplossingen voor toegangscontrole en cashloze betaalplatformen. Naast Rock Werchter maken ook Sportpaleis Groep, Graspop Metal Meeting en Dour Festival gebruik van de diensten van PlayPass. Ondertussen is dat ook de internationale festivalsector niet ontgaan. Zo levert PlayPass inmiddels aan festivals in verschillende landen in Europa en Azië, waaronder Nederland, Frankrijk, Duitsland, Hong Kong, Singapore en Thailand.

De investering door Sandpiper geeft ons de mogelijkheid om onze technologie & diensten wereldwijd uit te rollen. De kapitaalinjectie helpt ons verder ook om sneller nieuwe oplossingen te ontwikkelen om de beleving van festivalbezoekers te maximaliseren”, aldus David De Wever, CEO PlayPass.   

Back to top button
Close
Close