Home/Mobile marketing/De verkoop van de Galaxy S6 laat Samsung opnieuw glimlachen De verkoop van de Galaxy S6 laat Samsung opnieuw glimlachen Van het nieuwe topmodel van Samsung Electronics, de Galaxy S6 smartphone, waren er einde april, dus minder dan een maand na de lancering, zes miljoen exemplaren verkocht. 2015-06-04Comment Volgens een rapport van onderzoeksbureau Counterpoint heeft de gecombineerde verkoop van de modellen S6 en S6 Edge tussen de lancering op 10 april en het einde van diezelfde maand de verkoop van de Galaxy S5 in diezelfde periode het jaar tevoren overtroffen. De gegevens van Counterpoint hebben betrekking op smartphones die rechtstreeks in de kleinhandel verkocht zijn, niet op de toestellen geleverd aan de verdelers. Dit suggereert dat de Galaxy S ervoor zorgt dat de Zuid-Koreaanse elektronicagigant zijn rug weer mag rechten na de matige prestaties verleden jaar. Bij de lancering van deze nieuwe modellen had de directie van Samsung aangekondigd dat het recordleveringen verwachtte, maar zij had tot nu toe geen enkel cijfer bekend gemaakt over de verkoop. Het Galaxy S6-model met plat scherm werd in april meer verkocht dan de S6 Edge, maar Counterpoint schat dat de verhouding omgekeerd geweest was indien bevoorradingsproblemen de productie van het model met gebogen scherm niet beïnvloed hadden. Samsung heeft gemeld dat dit probleem in het lopend trimester opgelost zou zijn. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address