Emakina geeft de marketing van Lindemans een opfrisbeurt

De lambiek-brouwerij van Lindemans heeft zijn brouwcapaciteit in België verdubbeld. Een goede gelegenheid om ook nieuwe initiatieven te nemen op vlak van marketing en om een nieuwe website te creëren in vijf talen (waaronder het Chinees). Na deze facelift werdook de communicatie van het merk een opgefrist.

post-image-3

Met de opening van zijn nieuwe site in het Belgische Vlezenbeek heeft de lambiek-brouwerij van Lindemans zijn brouwcapaciteit verdubbeld, om nu 170.000 hl/jaar te bedragen. Deze met zorg geplande ontwikkeling vereiste het uitwerken van een nieuwe marketingdynamiek. "Het was tijd om alles te herdenken, zowel het digitale als de strategie", zo bevestigt marketing manager Guillaume Vandooren.

Toen Lindemans de agentschappen uitnodigde om te pitchen op het contract, waren de vereisten duidelijk: zijn ideeën verdienden een agentschap van enige omvang dat weet hoe marketing en zichtbaarheid naar een hoger niveau te tillen. Emakina heeft het in de competitie gewonnen van vier andere agentschappen.

De recente verhoging van de productie bracht ook de noodzaak met zich mee om de verkoop te verhogen, wat  het nemen van slimmere en meer frequente marketinginitiatieven vereist.

Om deze verhoging van de productie te begeleiden en de zichtbaarheid van het merk te verbeteren, was het voor Lindemans essentieel om zich een splinternieuwe website aan te schaffen. Emakina heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om de brouwer een nieuwe baseline voor te stellen: "Crafted by wind, brewed through generations".

HHet digitale luik van de expansie van Lindemans
Deze baseline was het vertrekpunt waarop het concept voor de digitale transformatie van Lindemans gebaseerd is, en zij heeft als gids gediend doorheen het hele project. De website -beschikbaar in vijf talen, waaronder Chinees- werd ontworpen om het huwelijk van traditie en moderniteit dat zo kenmerkend is voor het bedrijf, te benadrukken, evenals zijn familiale wortels en zijn openheid naar de hele wereld. De website wil het merk Lindemans versterken en de groeiende internationale vraag ondersteunen.

Emakina heeft tevens het merk bijgestaan bij het uitwerken van zijn communicatie rond het evenement voor de lancering van zijn nieuwe website, met 350 genodigden, en ook rond de opendeurdagen "Toer de GEUZE" die zich tot een 4.000 bierliefhebbers richtte.

 

Back to top button
Close
Close