Social networking sites: op weg naar meer dan 6 % van de online reclamebestedingen

De trafiek op MySpace swingt de pan uit. Iedereen lijkt tegenwoordig op YouTube te zitten. En de ‘sociale communities’ rijzen als paddestoelen uit de grond. Het kon dan ook niet uitblijven of de eerste voorspellingen van de impact van deze sociale sites in het online reclamesegment zouden opduiken. eMarketer vat traditiegetrouw samen, wij lezen even mee.

post-image-3

Cijfertjes? Volgens eMarketer is het slechts een kwestie van tijd vooraleer de ‘social networkingsites’ naast de harten van de gebruikers ook de harten van de adverteerders zullen veroveren en de kaap van de 1 miljard USD reclamebestedingen zullen ronden.

Ter vergelijking geeft eMarketer ons de bestedingen van dit jaar mee: volgens het bedrijf zullen de Amerikaanse reclamebestedingen in de social networking sites dit jaar afklokken op ongeveer 280 miljoen USD. Dat is zowat 1,7 % van de totale interactieve budgetten in de VS. De ‘rest van de wereld’ zou goed zijn voor ongeveer 70 miljoen USD. Het gros van die inkomsten komt vandaag uit profielpagina’s en sponsoring. MySpace alleen al zou dit jaar 180 miljoen USD binnenrijven.

Tegen 2010 zouden de social networking sites afklokken op 1,9 miljard USD of iets meer dan 6 % van de Amerikaanse online reclamebudgetten.

Waarom dat allemaal zo is? Omdat adverteerders daar willen zijn waar hun doelgroepen zijn, heet dat dan.

Meer cijfertjes: http://www.emarketer.com/Article.aspx?1004077 en een recentere update over het rapport op http://www.emarketer.com/Article.aspx?1004085

Back to top button
Close
Close