Google: het wordt stilaan menens met radio

Video killed the radio star. En nu killt Google de tradities inzake radioreclame met een offensief in het radiosegment. Ok, we geven toe: we zijn aan het overdrijven met ons ‘gekill’. Het is niet voor niets komkommertijd, om een term die zo oud is als de straat en vooral de zomerluiheid van de gemiddelde journalist moet verbergen, van onder het stof te halen.

post-image-3

Wat Google dan wel doet? Beginnen met zijn reeds eeuwen aangekondigde initiatieven op het vlak van niet op internet gerichte reclame in media zoals print, (waar het al één en ander heeft gedaan) en in toenemende mate ook in radio. Diverse Amerikaanse sites laten weten dat op zijn minst één radiostation, in Detroit, reclamecampagnes die afkomstig zijn van Google, draait. Who cares? Blijkbaar is het het bedrijf toch menens want Google zou zijn radio-offensief binnen de drie maanden verder willen uitrollen.

 
Of dat iets wordt weten wij niet (zeker niet alles wat Google doet slaagt) maar één ding is zeker: AdSense komt naar de radio nu het door Google overgenomen dMarc systeem is geïntegreerd. En mensen die het wel kunnen weten, vermoeden toch dat de stap van Google het hele aankoopproces van de radioreclame zal automatiseren en op zijn kop zetten.

Meer over dit bericht in het Engels op News.com:
http://news.com.com/Google+rides+the+radio+waves/2100-1024_3-6099025.html

Back to top button
Close
Close