Online marketing in de voedingsindustrie

De Kaiser Family Foundation, een organisatie die zich bezig houdt met gezondheidsthema’s, heeft recent een rapportje gepubliceerd over de manieren waarop bedrijven uit de voedingsindustrie de interactieve media gebruiken in hun marketinginspanningen naar jongere doelgroepen toe.

post-image-3

Enkele conclusies:

- 85 % van de grote voedingsmerken die zich richten tot kinderen via TV-reclame, bieden ook online content op maat van de jonge doelgroep. Daarvan heeft 77 % een website die specifiek is afgestemd op het jonge volkje.
- Het spelelement is op deze websites nooit ver weg. 73 % van de onderzochte sites bevatten één of meerdere ‘advergames’ die verband houden met het product
- 25 % van deze sites hebben een functie waarbij de kinderen zich kunnen inschrijven in een community. In slechts de helft daarvan wordt een tussenkomst van de ouders gevraagd
- 72 % van de sites bevatten één of andere vorm van informatie over de samenstelling van het bewuste product. 27 % bevat algemene informatie over het belang van een goede voeding.

In de VS en in toenemende mate ook bij ons is zwaarlijvigheid bij kinderen een probleem. Vandaar dat men er veel aandacht schenkt aan de manier waarop voedingsbedrijven aan marketing doen. En nu dus ook via het web.

Meer cijfers en conclusies via deze link.

Back to top button
Close
Close