Home/Videos Interviews/Lewis PR: onvoldoende aandacht voor sociale media in communicatie-opleidingen Lewis PR: onvoldoende aandacht voor sociale media in communicatie-opleidingen Slechts een klein deel van de PR- en marketingopleidingen gaat in op moderne vormen van online communicatie. Dat is wat Lewis PR besluit in een onderzoek waarbij het nagaat in welke mate communicatie-opleidingen studenten voorbreiden op de snel veranderende communicatierealiteit. 2006-10-06Comment Zo schrijft Lewis PR dat in het VK en de VS maar één op vier universiteiten bloggen en nieuwe ‘sociale’ media in hun curriculum hebben opgenomen. In onze contreien is het volgens het bedrijf niet beter. Vraag is natuurlijk of het de taak is van dergelijke opleidingen om steevast alle nieuwe mediaontwikkelingen te volgen, eerder dan de studenten de nodige kennis en ervaring op te lepelen die hen in staat stelt om, los van individuele media, gebruikersgericht te denken. En of het überhaupt wel mogelijk is om elke nieuwe communicatievorm op te nemen binnen zo een curriculum. Lewis vindt alvast duidelijk van wel. Het PR-huis vindt dat in een wereld waarin dagelijks meer dan 175.000 nieuwe blogs worden aangemaakt (Technorati) de universiteiten meer aandacht moeten besteden aan de veranderende mediarealiteit. Meer aandacht voor de ‘sociale media’ kunnen wij natuurlijk alleen maar toejuichen. Al blijven we toch wel wat zitten met de vraag wat de taak van de universiteit op dat vlak dan precies wel is. www.lewispr.nl. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address