Home/Mobile marketing/Een record aantal Netflix-abonnees Een record aantal Netflix-abonnees Netflix heeft in het eerste trimester meer abonnees gewonnen dan voorzien, als gevolg van zijn politiek om overal ter wereld nieuwe markten te veroveren. 2015-04-16Comment De Amerikaanse groep voor tv en video on demand via het internet zag zijn klantenbestand in de eerste drie maanden van 2015 stijgen met 4,88 miljoen abonnees wereldwijd, wat een sprong is van 22% op een jaar, en, wat meer is, beter is dan zijn eigen verwachting van 4,05 miljoen. Netflix, dat het audiovisuele landschap grondig overhoop gegooid heeft met originele reeksen zoals "House of Cards" voert een offensieve strategie voor internationale expansie om de vertraging van zijn groei in de Verenigde staten te compenseren. Zo heeft het, in de loop van het trimester afgesloten op 31 maart, op bijna 50 markten buiten de Verenigde Staten 2,6 miljoen abonnees gewonnen, wat zijn totale klantenbestand op 62,27 miljoen gebruikers brengt wereldwijd. Het bedrijf zegt dat het verwacht dat er zich in het lopende trimester 600.000 extra abonnees zullen aanmelden in de Verenigde Staten en 2,5 miljoen wereldwijd. Netflix heeft er ook voor gekozen om te investeren in originele producties om zo de concurrentie aan te gaan met HBO, het filiaal van Time Warner, met Amazon, met Hulu maar ook met de leveranciers van betaal-tv. (via Reuters) Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address