Mobiel betalen gaat van start bij Delhaize

De supermarktketen heeft een eerste stap gezet op vlak van mobiel betalen met de invoering van de SmartPay-oplossing van Worldline. De klanten kunnen voortaan in de winkel hun aankopen met de Bancontact app betalen.

post-image-3

Voor Delhaize is het een première in België: na een lang pilootproject als experiment kunnen de klanten van de winkel in Karreveld voortaan hun boodschappen betalen met hun smartphone en de Bancontact app. De procedure is erg simpel want het volstaat om de QR-code op de betaalterminal in te scannen.
Het voordeel van deze SmartPay-oplossing voor de klant ligt in het feit dat zij functioneert op de basis van een bestaande app (de Bancontact app) die al meer dan 500.000 gebruikers heeft in België. U moet dus geen extra app installeren.

Wat de handelaren betreft, die kunnen de oplossing gemakkelijk integreren in hun bestaande Bancontact / Mister Cash betaalinfrastructuur.
"Delhaize heeft altijd in innovatie geloofd. Wij zijn logischerwijze dan ook zeer tevreden dat wij de rol van voortrekker kunnen spelen op het gebied van mobiele betalingen", zo verwelkomde Fabrice Delbuscheche, Manager retail Process Improvement Delhaize, deze stap.
De Delhaizeketen heeft al bevestigd dat hij zich opmaakt om de oplossing voor mobiel betalen geleidelijk uit te rollen in al zijn winkels.

Ter herinnering, met de Bancontact app kan men al verschillende maanden transacties uitvoeren onder vrienden en betalingen doen op het internet.
 

Back to top button
Close
Close