Home/Videos Interviews/De GSM is en blijft een hoogstpersoonlijk medium De GSM is en blijft een hoogstpersoonlijk medium Vorige week berichtten we over de studie van InSites in verband met de informatiebehoeften van de moderne Belg en Nederlander, en de rol daarin van de interactieve media. De studie wijst ook op de noodzaak aan speciale zorg waarmee mobiele marketing best wordt omringd. 2006-07-24Comment Volgens de studie van InSites vindt de helft van de bevraagden immers dat informatie die via de mobiele telefoon wordt aangereikt een inbreuk vormt op de privacy. 90 % van de bevraagden staat enkel open voor informatie op zijn GSM op voorwaarde dat hij die vooraf expliciet aanvroeg. Bovendien lijkt men niet erg happig om te betalen voor mobiele informatie. Bij ons is amper 10 % van de respondenten bereid dat te doen. Wel bestaat er redelijk wat interesse voor het gebruik van de mobiele telefoon voor betalingen (micro-payments). In ons land ziet 32 % van de respondenten het zitten om pakweg zijn frisdrank of parkeerplaats te betalen via de GSM. De resultaten tonen alvast aan dat de mobiele telefoon nog veel meer dan andere kanalen wordt gezien als een uiterst persoonlijk medium. En dat heeft natuurlijk zijn gevolgen voor het potentieel van het apparaat als reclamedrager: opt-in en relevantie zijn hier nog meer dan bij andere digitale media aan de orde. De GSM is geen medium voor massacommunicatie. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address