Home/Mobile marketing/ING Hackaton : de winnaars ontwikkelden een applicatie om jongeren te leren hun geld te beheren ING Hackaton : de winnaars ontwikkelden een applicatie om jongeren te leren hun geld te beheren Een weekend lang hebben 38 jonge IT-talenten afgezonderd gezeten in een gebouw van ING, met als opdracht een app te ontwikkelen die strookt met de filosofie van de bank: de mensen helpen om een lengte voorsprong te hebben in hun leven en in het zaken doen. 2015-03-31Comment Verdeeld in 10 teams hebben deze 38 jongeren hun creativiteit getoond terwijl ook de klantgerichtheid voorop stond. Sommige teams focusten zich op de maatschappelijke rol van de bank en haar klanten, anderen hebben gezocht naar innoverende betaaloplossingen of nieuwe manieren waarop de bank beginnende ondernemers kan helpen om hun zaak te financieren of te vestigen. Zondagavond heeft de jury, bestaande uit professionals uit de IT-wereld en ondernemers uit de sector, vijf prijzen uitgereikt. Het ‘Azerty’ team van UCL behaalde de eerste prijs. Dit team bedacht een app waarmee ouders hun kinderen op eenvoudige en heldere manier kunnen leren hoe zij hun geld kunnen beheren en hoe een bank werkt. Dankzij het concept dat zij ontwikkelden mogen Nicolas Kabasele, Nicolas Vrielynck, Quentin Gusbin en Syméon Malengreau een week lang naar Silicon Valley. Daar zullen zij verschillende bedrijven bezoeken waaronder enkele zeer veelbelovende Belgische start-ups zoals Sparkcentral en Showpad, naast bekende IT-ondernemers. De tweede en derde prijs werden toegekend aan de teams van KU Leuven (Campus Oostende) en van HEB-ESI. Met de innoverende betaaloplossing die door ‘Team 2’ van de KUL ontwikkeld werd zullen de klanten minder lang moeten wachten op bijvoorbeeld een koffie om mee te nemen, en kunnen de handelaars tegelijkertijd hun verkoopproces optimaliseren. Wat ‘take it ESI’ betreft, het team van HEB-ESI, dat heeft de jury kunnen overtuigen met een app waarmee tijdelijk verschillende rekeningen voor een bepaald bedrag aan één en dezelfde kaart gekoppeld kunnen worden. Een nuttige app voor ouders die een beetje meer zakgeld willen geven aan hun kinderen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address