Home/Advertorial/Digital marketing in de Benelux - waar staan we? Digital marketing in de Benelux - waar staan we? Informatietechnologie staat nooit stil. En het tempo waarin het voortraast zorgt voor de nodige uitdagingen voor marketeers. Het biedt echter ook legio kansen voor organisaties die graag nieuwe informatieconsumptietrends en software-tools benutten om nog gerichter te communiceren met klanten of prospects. 2015-03-23Comment Digitale-marketingstrategieën kunnen allerlei disciplines bevatten: display- en zoekadvertenties, e-mailmarketing, sms-berichten, digitale events, websites, SEO, mobiel internet en mobiele webapplicaties en social media-marketingtools. Hiermee kun je content oneindig personaliseren om nieuwe klanten te werven, bestaande te behouden en de conversie te verbeteren met relevante aanbiedingen op het juiste tijdstip. Wat zeggen de marketeers? IDG Connect ondervroeg, in samenwerking met Sitecore, de wereldwijd marktleider in customer experience management, 53 marketeers werkzaam in België, Luxemburg en Nederland. Zij bekleden de functie van marketing director of -manager, chief marketing officer en vice president of marketing. Ongeveer de helft van hen werkt voor een bedrijf met duizend of meer mensen in dienst. De resultaten bieden inzicht in welke digitale marketingkanalen en informatiebronnen marketingafdelingen momenteel gebruiken in de Benelux. Ook geven ze inzicht in de houding ten opzichte van beheer, implementatie, automatisering en uitbreiding van de bestaande digitale marketingprojectondersteuning. Tot slot zijn de uitdagingen van marketingafdelingen aangestipt op het gebied van het personaliseren van content om meer klanten te werven en ze beter te binden. Deze zijn bovendien afgezet tegen de verwachtingen voor toekomstige strategieontwikkeling. Gratis whitepaper: De aanpak van digital-marketing in België, Luxemburg en Nederland In onze whitepaper analyseren we de resultaten van het onderzoek tot in detail en nemen daarin mee wat de relatie tussen de IT- en de marketingafdeling is, hoe marketeers worstelen met het concept data en complexiteit ervan, contentpersonalisatie, hoe toekomstige strategieën eruit zien en meer. Download de whitepaper van Sitecore en IDG Connect. U vindt hier ook een infographic over het onderzoek. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address