Reclame: relevantie aub

Elders op Digimedia lees je over de studie van InSites Consulting over de informatiebehoeften en –garing van de Belgen en de Nederlanders. De onderzoekers peilden daarbij ook naar de meningen op het vlak van de reclame.

post-image-3

En net zoals de studie over de informatiebehoefte duidelijk aantoont dat het einde van het eenrichtingsverkeer in de media echt wel definitief is aangebroken, zijn de resultaten van dat luik een duidelijk pleidooi voor de verdiensten van de gepersonaliseerde en relevante marketing.

76 % van de Belgen is geïnteresseerd in gepersonaliseerde reclameaanbiedingen waarbij het eigen voordeel centraal staat. Bij de Nederlanders is dat met 60 % blijkbaar wel iets minder.

De beste kanalen om een dergelijk commercieel aanbod bij de consument te brengen, aldus InSites: “e-mail, schermpjes op de winkelkar en de mobiele telefoon. Maar ook schermpjes op de koelkast van de consument thuis kunnen nog bij een groot deel van de consumenten een geschikt informatiekanaal zijn voor commerciële maar op maat gemaakte boodschappen”.

Lees ook: De nieuwe informatie-en mediarealiteit in cijfers: Belgen en Nederlanders verzuipen en willen controle

Back to top button
Close
Close