Home/My Feed/Hoe Brussels Airlines meer verkoopt dankzij Performance-Marketing Hoe Brussels Airlines meer verkoopt dankzij Performance-Marketing Als de nationale luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines zich aan lowcosttickets waagt om beter aan te sluiten bij het huidige marktaanbod, kiest ze een aangepaste com- municatiestrategie op alle voor performance geschikte digitale kanalen. Resultaat: conversies bij de vleet, die vervolgens leiden tot een stijgende verkoop. 2015-03-13Comment De campagne ‘We Go the Extra Smile’ had twee doelen :• De eerste was onze nieuwe ‘no compromise’-positie te communiceren: Brussels Airlines passagiers kunnen nu aan een zeer aantrekkelijk tarief én maximaal comfort kunnen reizen.• De tweede was ons nieuwe product ‘Check&Go’ in de markt te zetten, een retourtje in Europa vanaf €69, alle heffingen inbegrepen. Ons ‘Check&Go’-product hebben we in het derde trimester van 2014 (in augustus) op de markt gezet, toen hebben we 50.000 tickets te koop aangeboden.Het uiteindelijke doel van de campagne was meer tickets te verkopen.De digitale communicatiestrategie is in concrete actie omgezet met de hulp van het Brusselse agentschap blue2purple.Alle digitale kanalen die gericht zijn op performance- marketing zijn ingeschakeld om de gestelde doelen te bereiken. En alles was volkomen meetbaar, vanuit een ROI-standpunt bekeken.De online campagne is ondersteund op de traditionele offline kanalen (radio, advertenties in de pers en outdoor affichering).Wat meer in het bijzonder de online communicatiekanalen betreft, het ging om e-mailing, SEA, Facebook, GSP (Google Sponsored Promotion) en bannering. Alle resultaten zijn samengebracht op één platform om ze grondig te analyseren. Die verschillende kanalen zijn ingezet in het raam van een niet-lineair toewijzingsmodel.De kanalen die op de beste verkoopsperformance kunnen rekenen (de laatste klik) zijn Search (AdWords, GDN, GSP), SEO (organische Google-links) en direct verkeer. De conversiegraad is gestegen met 134%, het ging daar- bij natuurlijk wel om mensen die een vliegtuigticket zoch- ten, overtuigd waren, en overgingen tot aankoop. Maar de kanalen, zowel offline als online, die de zichtbaarheid ondersteunen hebben een enorme bijdrage geleverd aan de ten slotte geboekte conversies. Want daarzonder zou de actie niet zo’n grote ruchtbaarheid hebben gekregen en zou de ticketverkoop niet zo goed zijn geweest.Wenst u meer info? Neem zeker contact met ons op! Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address