Best practices in e-mail marketing nog vaak veronachtzaamd

Het Amerikaanse e-mail marketing bedrijf Emaillabs kondigde vorige week de resultaten van zijn Email Marketing Audit 2006 aan. Conclusie: de enige ‘best practice’ die door alle geanalyseerde e-mailende bedrijven wordt gevolgd is het voorzien van een ‘unsubscribe link’ (link om van de e-mail lijst uit te schrijven).

post-image-3

Met de andere ‘best practices’ inzake e-mail marketing waar het bedrijf op focuste, is het niet goed gesteld.

In de top 10 van meest veronachtzaamde ‘best practices’ noteren we ondermeer:

- Weinig marketeers gebruiken een functie om de e-mail naar een kennis te sturen
- Amper om en bij een derde plaatst een link naar een webversie van de mail voor wie leesproblemen zou ondervinden
- Slechts een beperkt aantal verzenders plaatst basisinformatie over de verzender, bestemmeling en zo meer.
- De navigatie in de mail en links naar de website worden al te vaak vergeten.

Bekijk het hele rapport via deze PDF: http://www.emaillabs.com/pdf/EmailLabs_CommercialMessageAudit_2006.pdf

Back to top button
Close
Close