WPP gaat in zee met LiveWorld

LiveWorld, een bedrijf dat een geïntegreerd online community en social networking platform aanbiedt, sluit een joint venture met reclamegroep WPP.

post-image-3

WPP wil de diensten van het bedrijf, die uit alle mogelijke Web 2.0-achtige toepassingen bestaan, (klik hier voor een overzicht) aanbieden aan zijn klanten. Een duidelijk bewijs van het vertrouwen dat de sector heeft in de kracht van online gemeenschappen, mocht u nog denken dat Rupert Murdoch met de aankoop van MySpace een flater had begaan.

WPP en LiveWorld zeggen het eigenlijk allemaal waar ze stellen dat ‘consumenten er geen graten inzien om deel uit te maken van een community rond een merk zolang ze maar relaties kunnen aanknopen met anderen die dezelfde interesses met hen delen’.

WPP heeft overigens in de overeenkomst het recht om een aandeel in LiveWorld te nemen.

De joint venture kreeg de naam LiveWorld-WPP.

http://www.liveworld.com/news/press/07.13.06a.html
Back to top button
Close
Close