Kunnen sociale media leiden tot directe verkoop?

Dat is een vraag waar menig marketing- en e-commerce manager van wakker ligt. Want hoewel iedereen vandaag nog weinig tegenargumenten heeft dat een goede sociale aanwezigheid een positieve invloed genereert op de perceptie rond een merk, en waardoor velen er van uitgaan dat dit dan weer een impact heeft op je verkoop, is het in kaart brengen hiervan vaak geen sinecure. Laat staan dat je dit wil gaan optimaliseren. Het onderwerp “social selling” is dan ook een logische keuze voor de komende editie van de Social Media Day.

post-image-3

“Er was een grote vraag om al in het begin van het jaar eens specialisten ter zake te verzamelen voor een sessie over Social Selling”, licht Rien van den Bosch toe. “Zowat alle merken doen serieuze inspanningen op sociale media, zowel financieel als met de inzet van mensen en tools om hun aanwezigheid zin te geven. Hoe kan je deze inspanningen kanaliseren, meten en optimaliseren?” vult Rik Lagey aan. “Dat is wat voor velen een white spot blijft. We zijn dan ook verheugd dat we een aantal specialisten konden verzamelen die op 5 februari deze topic van de nodige inzichten kunnen voorzien."
 
Hoe begin je er aan? Hoe kan een Social Selling strategie en approach het verschil maken? Hoe kom je tot een dashboard & KPI’s die een concreet overzicht geven van je inspanningen? En hoe kan je dan gericht verder gaan optimaliseren?
 
De #smdayBE over Social Selling vindt plaats op donderdag 5 februari in de Proximus Towers te Brussel.
Vanaf 14u brengen een 8-tal sprekers de nodige visie, tips & tricks en intrigerende cases.
 
Nog tot het eind van deze week kan je genieten van het Early Bird tarief via http://www.socialmediaday.be
Wie interesse heeft moet zich blijkbaar reppen, de belangstelling is groot en het aantal plaatsen beperkt.

Back to top button
Close
Close