Home/Social networking/Bij Facebook draaien de aanwervingen rond virtuele realiteit Bij Facebook draaien de aanwervingen rond virtuele realiteit De virtuele realiteit, drones en datacenters behoren tot de prioriteiten van de huidige aanwervingsgolf bij Facebook, die ertoe zou moeten leiden dat het sociale netwerk in enkele maanden tijd zijn personeelsbestand met 14% uitbreidt. 2015-01-19Comment De Amerikaanse groep is van plan om in totaal bijna 1.200 personen in dienst te nemen in het kader van een ambitieus investeringsplan, dat zijn strategie dit jaar zou moeten bepalen. Oculus Rift, de bedenker van een virtual reality helm die verleden jaar door Facebook gekocht werd voor twee miljard dollar, wil volgens zijn website zo 54 mensen in dienst nemen. Tot de vakante functies behoren die van verantwoordelijke voor de logistiek, de aankopen en de bevoorradingsketen, wat volgens analisten het teken is dat het product zijn commerciële lancering op grote schaal nadert. Tegelijkertijd werft Facebook specialisten aan in luchtvaartelektronica, radiocommunicatie en thermische techniek, die voor de concrete realisering zouden zorgen van het voornemen van de groep om zijn eigen satellieten en drones te lanceren om daarmee gebieden met het internet te verbinden die momenteel slecht gedekt zijn door de telecommunicatienetwerken. "Wij zijn een ambitieus bedrijf, met een ambitieuze CEO aan het hoofd", zo zei Sheryl Sandberg, adjunct-directeur-generaal van Facebook in een gesprek met Reuters. "Ons aantal gebruikers stijgt, onze activiteiten stijgen, en wij willen dat stimuleren". (via Reuters) Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address