Home/Campaigns/"Koffie voor iedereen": de sociale netwerken doen mee "Koffie voor iedereen": de sociale netwerken doen mee 1 Belg op 7 leeft momenteel op de drempel van de armoede. Het gebrek aan financiële middelen zorgt er uiteraard voor dat mensen kou lijden, maar ze krijgen ook te maken met sociale uitsluiting en isolement. 2014-11-20Comment Het project "Koffie voor iedereen", een samenwerking met de voedselbanken en de zanger-componist Lenny Crabbe, leadzanger van de Belgische groep Freaky Age, probeert om een oplossing te bieden voor dit dubbel probleem door de armsten onder ons een kop koffie te geven, dankzij een nummer. Een kop koffie drinken in prettig gezelschap is vaak een gelegenheid om een goed moment door te brengen en de dagelijkse zorgen te vergeten. Voor de 17de editie van het project heeft Lenny het nummer "Keep you warm" gecomponeerd, dat voor de gelegenheid wordt gebracht door twee straatmuzikanten. Iedere keer dat de videoclip wordt bekeken of gedeeld, wordt een extra kop koffie gegeven aan zij die het nodig hebben. Deze kopjes worden toegevoegd aan de kopje die Douwe Egberts al schenkt, die deze actie sinds jaren organiseert door twee koppen koffie te schenken aan de voedselbanken voor ieder pak koffie dat wordt verkocht in de supermarkt. Het project rekent ook op de steun van Belgen die actief zijn op sociale media, en een muzikale, tekstuele, en vooral menselijke warmte kunnen bieden. "Keep you warm" is ook te koop op iTunes. De winst van de verkoop wordt teruggestort aan de actie "Koffie voor iedereen". Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address