Publicis verwerft Sapient voor 3,7 miljard dollar

Na de overname van DigitasLBi, Razorfish, Rosetta en onlangs nog Run, heeft de Franse groep Publicis zich meester gemaakt van het Amerikaanse agentschap Sapient, specialist in digitale communicatie en marketing. Het bedrag van de transactie: 3,7 miljard dollar!

post-image-3

Na de aankondiging van de overname van Run verleden week heeft Publicis, dat zijn strategie voor externe groei verder wil ontplooien, zopas Sapient verworven, de Amerikaanse specialist in e-marketing en digitale communicatie, voor een bedrag van 3,7 miljard dollar.

Het in Boston in 1990 opgerichte bedrijf Sapient beschikt over geavanceerde vaardigheden op vlak van communicatie, marketing, consultancy en omnichannel handel.

Ter herinnering, het Amerikaanse bedrijf dat wereldwijd een 13.000 werknemers telt,  heeft in 2013 een omzetcijfer neergezet van 1,36 miljard dollar bij een winst van 85,9 miljoen dollar.

Back to top button
Close
Close