Home/Webdesign/Een nieuw digitaal ecosysteem voor de Nationale Loterij Een nieuw digitaal ecosysteem voor de Nationale Loterij De Nationale Loterij heeft beslist om zijn site loterie-nationale.be/nationale-loterij.be te herschikken binnen zijn digitale ecosysteem, om zo zijn miljoen bezoekers per maand een nieuwe opgefriste, moderne en mobiele digitale ervaring te bieden. 2014-10-20Comment De ontwikkeling van het nieuwe platform werd toevertrouwd aan DigitasLBi; het platform omvat geavanceerde functies op vlak van content management, personalisering en het meten van de performantie. Het moet onder andere de toegang verhogen tot de rich content die aan de bezoekers aangeboden wordt en het verkeer optimaliseren naar de platformen van de lotto- en krasspellen (e-lotto) en sportieve weddenschappen (scooore.be). Digitas LBi werd trouwens ook belast met het uitwerken van het nieuwe data analytics ecosysteem dat zal moeten helpen bij het meten van de performantie op de verschillende digitale platformen die naast elkaar bestaan bij de Nationale Loterij. Sitecore CMS werd gekozen als technologische oplossing om deze strategie voor de integratie van doorgedreven marketing uit te werken; de beheerders van de site kunnen namelijk zullen zo beroep doen op de krachtige functionaliteiten ervan qua marketing, analytics en content optimalisering. De design en het UX gedeelte werden in samenwerking met TheseDays/Y&R gerealiseerd. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address