Home/Campaigns/Hoe controleerbaar is virale marketing? Hoe controleerbaar is virale marketing? Je kunt geen campagne maken met virale bedoelingen. Een campagne die knap gemaakt is, een uitstekend idee, wordt vanzelf viraal. Het zijn niet onze woorden maar die van Joseph Jaffe tijdens een interview dat we vorig jaar met de man hadden. Maar niet iedereen lijkt het daarmee eens. 2006-06-26Comment We lazen afgelopen weekend een interessant artikeltje over de kwestie op iMedia Connection. De auteur is duidelijk: ‘je kunt virale marketing voorspellen’. Hij geeft zelfs een aantal ‘controleerbare’ aspecten voor virale marketing (ook wel ‘word of mouth’) mee. Maar bovendien vindt de auteur ook de klassiek als ‘niet-controleerbaar’ bestempelde factoren van een virale actie best wel voorspelbaar. Die factoren zijn ondermeer:- Het entertainmentgehalte- Het nut of de relevantie (‘Utility’) - De ‘beloning’- Het unieke karakter- De betrouwbaarheid Lees de hele redenering hier. http://www.imediaconnection.com/content/10198.asp LEES OOK: 20/06/2006 Virale top topical zomeractie voor VW 06/06/2006 Virale, user-generated video-actie bij Nike 22/05/2006 Rechtzetting: virale verleidingscampagne voor Unilever-merk Magnum Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address