Meer abonnees voor je e-mail lijst via een mini-formulier

Je website is een ideaal instrument om e-mail adressen te verzamelen voor je e-mail lijst. Een goede manier om bezoekers aan te zetten om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief is het plaatsen van een klein inschrijvingsformulier op een zichtbare plaats binnen een aantal van je drukst bezochte webpagina’s.

post-image-3

Veel websites laten het inschrijvingsproces voor hun elektronische nieuwsbrieven verlopen via paginabrede formulieren waar ze naar verwijzen via tekstlinks, buttons of het menu van de site.

Je kunt echter ook kleine inschrijvingsformulieren maken die op verschillende pagina’s worden geplaatst waar ze relevant zijn voor de bezoekers van je website (zie fictief voorbeeld hiernaast).

Hieronder vind je een aantal tips om zoveel mogelijk bezoekers van je website te overtuigen om in te schrijven via dit mini-formulier:
  • Vraag niet te veel gegevens. Beter nog: vraag in deze eerste contactfase enkel naar het e-mail adres. Je kunt in de verdere relatie met de inschrijver op allerlei manieren zijn profielgegevens verder uitbreiden. 
  • Bied een link aan naar een voorbeeld van je e-mail of je nieuwsbrief. Zo kan de eventuele inschrijver zelf beslissen of je mailing voldoende relevant voor hem is. Die relevantie is het belangrijkste criterium voor de bezoeker van je website in zijn beslissing om zich al dan niet in te schrijven.
  • Bied een link aan naar je politiek op het vlak van bescherming van de persoonlijke levenssfeer, inschrijvingen en uitschrijvingen. 
  • Bied een duidelijke call-to-action in de inschrijfknop. Zet geen termen als ‘OK’ of ‘verzend’ maar precies wat er gebeurt als de bezoeker er op klikt: zich inschrijven.
  • Som kort de belangrijkste redenen op waarom de bezoeker van je website zou moeten inschrijven. Druk ze uit in voordelen voor de eventuele inschrijver. Maakt het hem slimmer, blijer, gezonder, rijker,…? Of met andere woorden: welk voordeel haalt hij er uit?
LEES OOK:
 
12/05/2006
Nieuw fenomeen: koppeling tussen RSS en e-mail
08/05/2006
Korte onderwerplijnen klikken beter
04/05/2006
E-mail marketing: tien tips voor een efficiënte landing page
Back to top button
Close
Close