Home/Search Engine/Wending in Chinese strategie van Google: aandeel in Baidu.com verkocht Wending in Chinese strategie van Google: aandeel in Baidu.com verkocht Google heeft bekend gemaakt dat het zijn aandeel in Baidu.com verkoopt. Baidu is de belangrijkste zoekmotor in de Chinese markt. 2006-06-23Comment Google had twee jaar geleden een aandeel van 2,6 % gekocht in Baidu, nog voor het Chinese bedrijf naar de beurs trok. Het ziet er naar uit dat Google puur op eigen kracht de Chinese markt wil aanpakken. Het deed dat tot nu toe niet altijd met even veel succes. Recent waren er zelfs twijfels gerezen of Google wel in China zou blijven. De zoekgigant, die eerder dit jaar een gecensureerde versie van zijn bekende zoekplatform lanceerde voor de Chinese markt, lijkt nu in elk geval niet van plan te zijn om de Chinese markt te laten voor wat ze is ondanks de sterke concurrentie en de politieke-culturele besognes. Begrijpelijk want de Chinese markt is nu al goed voor 111 miljoen surfers. Tegen 2010 zullen dat er twee keer zoveel zijn. LEES OOK: 09/08/2005 Baidu.com mist zijn beurslancering niet 14/07/2005 Baidu.com gaat naar de beurs 22/06/2004 Yahoo! lanceert zich met Yisou.com in China Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address