Een nieuw reclameplatform op Facebook?

Facebook staat op het punt om een nieuw reclameplatform voor te stellen dat de efficiëntie van online advertenties moet verbeteren, zegt de Wall Street Journal.

post-image-3

Het gaat om de nieuwe versie van Atlas Advertiser Suite, een platform voor het beheren en meten van reclame, dat vorig jaar van Microsoft werd overgekocht.

Het platform zou adverteerders de kans bieden om beter te kunnen mikken op Facebook-gebruikers door de bezoekersaantallen van een reclameboodschap te meten, en ook de profielen die hebben ingespeeld op de advertentie op het sociaal netwerk of op apps of andere sites.
Dit product zal ook een tool aanbieden waarmee adverteerders reclameruimte kunnen kopen om Facebook-gebruikers op internet te bereiken.
Microsoft had Atlas overgenomen in 2007 toen hij het digitaal reclamebedrijf aQuantive overnam. De softwaregigant heeft dit echter nooit in zijn voordeel kunnen benutten en heeft in 2012 een belasting van 6,2 miljard dollar (4,7 miljard euro) moeten betalen omwille van de waardevermindering van het aandeel.
Het eerste sociale netwerk ter wereld, dat achterloopt op Google op de Amerikaanse online reclamemarkt, heeft niet onthuld welk bedrag ze hebben neergeteld voor deze technologie.
Facebook heeft 1,5 miljoen klanten van zijn reclameservices en dit activiteitendomein zou een stevige groei moeten optekenen in alle streken waarin hij actief is, zei de exploitatiemanager van de groep, Sheryl Sandberg, in juli aan Reuters.
De inkomsten uit mobiele reclame zijn met 151% gegroeid op een jaar en vertegenwoordigen ongeveer 62% van de reclame-inkomsten van de groep in het tweede trimester.
Back to top button
Close
Close