Online marketing in de VS: meer dan een kwart van de marketingbudgetten!

Blackfriars Communications, een Amerikaanse marktonderzoek- en adviesbureau publiceert regelmatig een zogeheten Marketing Index waarmee het nagaat hoe de advertentie- en marketingbestedingen in de VS evolueren. De meest recente analyse toont enkele indrukwekkende cijfers over het belang van de interactieve media.

post-image-3

Blackfriars stelde vast dat online reclame nu al goed is voor 15 % van alle mediabestedingen. Maar, nog interessanter, is het belang van alle vormen van online marketing samen. Meestal heeft men het in gelijkaardige studies immers enkel over het belang van online reclame. Volgens Blackfriar maakt online marketing in het algemeen meer dan een kwart van alle budgetten uit.

Dat omvat de online reclame met zijn 15 %, direct e-mail (goed voor 6 %) en websites (5 %).

De verschuiving van de bestedingen komt er allicht voornamelijk onder impuls van de vaststelling van marketeers dat hun huidige inspanningen in een gefragmenteere media-wereld niet meer zo lonen als voorheen. Blackfriar vond dat om en bij een kwart van de respondenten niet erg tot helemaal niet tevreden is over zijn marketinginspanningen.

Dat kan goed nieuws zijn voor de zogeheten nieuwe media en voor de bureaus met een geïntegreerde visie die draait rond een sterk idee. Maar het kan ook leiden tot een algemene daling van de marketingbestedingen oor ontgoochelde adverteerders. En dat is dan weer slecht voor iedereen in deze business. 
 

Back to top button
Close
Close