Correlatie tussen lezen van online kranten en e-commerce gedrag

De Amerikaanse organisatie van krantenbedrijven, de Newspaper Association of America, heeft een studietje verricht naar de online bezoekers van krantenwebsites.

post-image-3

Uit dat onderzoek blijkt dat regelmatige bezoekers van krantensites ook overtuigde online shoppers zijn.

Zo blijkt 82 % van de “power users”, surfers die op een gemiddeld dag een website van een krant bezoeken, al eens online een product gekocht te hebben. Bij minder trouwe bezoekers van krantensites is dat “maar” 55 %.

Wat de kranten met die vaststelling doen is natuurlijk hun zaak maar één is duidelijk: in een krantenbusiness waar de gedrukte kranten steeds minder omzet draaien en de online kranten – volgens de NAA – amper goed zijn voor 5 % van de totale omzet van een krant, kan het een belangrijke vaststelling zijn voor het generen van meer online omzetten.

De NAA stelde overigens vast dat de omzetten van de online versies van kranten gemiddeld met 30 % stijgen.

 
Bron: Marketingvox
 
LEES OOK:
 
Back to top button
Close
Close