Home/E-mail marketing/Double opt-in en spam Double opt-in en spam In ons land is opt-in de wettelijke standaard bij e-mail marketing: de klant schrijft in op uw e-mail lijst en pas dan mag u versturen, de nodige uitzonderingen daar gelaten. 2006-06-16Comment Het Amerikaanse e-mail marketing bedrijf Fathom SEO publiceerde een rapportje waarin het uiteenzet dat u in plaats van opt-in beter voor een double opt-in formule gaat bij het implementeren van een e-mail acquisitie strategie. Waarom? Om uw legitieme mails minder vaak als spam bestempeld te zien. Ter herinnering: bij double opt-in schrijft de bestemmeling in waarna u hem een mail stuurt met de vraag om zijn inschrijving te bevestigen. Pas als hij dat doet is de abonnee effectief ingeschreven. De paper analyseert meer bepaald hoe single opt-in mails er makkelijker toe leiden dat uw mailing gecategoriseerd wordt als spam. Bij double opt-in is dat minder het geval, aldus het bedrijf in een persbericht. Hoe dat zit, kunt u zelf lezen in een paper die het bedrijf schreef over het thema. http://www.perfect-email-marketing.com/forms/WhitePaper_20060612.asp LEES OOK: 08/05/2006 Korte onderwerplijnen klikken beter 04/05/2006 E-mail marketing: tien tips voor een efficiënte landing page 14/04/2006 Deliverability: e-mail marketers ontberen juiste kennis om hun mails er door te krijgen Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address