Double opt-in en spam

In ons land is opt-in de wettelijke standaard bij e-mail marketing: de klant schrijft in op uw e-mail lijst en pas dan mag u versturen, de nodige uitzonderingen daar gelaten.

post-image-3

Het Amerikaanse e-mail marketing bedrijf Fathom SEO publiceerde een rapportje waarin het uiteenzet dat u in plaats van opt-in beter voor een double opt-in formule gaat bij het implementeren van een e-mail acquisitie strategie. Waarom? Om uw legitieme mails minder vaak als spam bestempeld te zien.

Ter herinnering: bij double opt-in schrijft de bestemmeling in waarna u hem een mail stuurt met de vraag om zijn inschrijving te bevestigen. Pas als hij dat doet is de abonnee effectief ingeschreven. 

De paper analyseert meer bepaald hoe single opt-in mails er makkelijker toe leiden dat uw mailing gecategoriseerd wordt als spam. Bij double opt-in is dat minder het geval, aldus het bedrijf in een persbericht.

Hoe dat zit, kunt u zelf lezen in een paper die het bedrijf schreef over het thema.

 
LEES OOK:
 
Back to top button
Close
Close