Home/Campaigns/Geïntegreerde marketing: velen willen, weinigen slagen Geïntegreerde marketing: velen willen, weinigen slagen Iedereen heeft vandaag de mond vol over geïntegreerde marketing. Reclamebureaus bouwen er hun filosofie en business model rond, adverteerders vragen er naar. Maar in de praktijk is niet iedereen even happy met de resultaten. 2006-06-16Comment Ook op het reclamefestival van Cannes wordt er blijkbaar nogal wat geïntegreerd werk ingestuurd, zoals je kunt lezen in de speciale blog rond het reclamefestival van Cannes die Cyber Lions jurylid Erwin Jansen voor ons bijhoudt (klik hier). In de VS zijn er zopas cijfers verschenen over hoe ‘big’ een geïntegreerde aanpak, zeg maar een onderling versterkende mix van traditionele en interactieve kanalen, wel is. Volgens de Association of National Advertisers doet 67 % van de marketeers er aan mee. Maar, niet onbelangrijk, slechts 33 % is erg tevreden over de resultaten. Dat heeft op zich niet zozeer te maken met de geïntegreerde aanpak zelf maar wel met de werking van agentschappen en de structuur van de adverteerders zelf. Zo citeert 63 % van de marketeers die aan de bevraging deelnamen ‘organisatorische problemen’ als belangrijkste uitdaging om hun marketinginspanningen te kunnen ‘integreren’. En, belangrijke boodschap voor de agentschappen: 72 % van de deelnemers aan de enquête verwacht van zijn agentschap als belangrijkste bijdrage, om die geïntegreerde filosofie in daden om te kunnen zetten, in de eerste plaats “het grote creatieve idee” dat zich leent voor een uitrol over een geïntegreerde mix van online en offline dragers. Bron: BToB Online Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address